Translate

dinsdag 12 februari 2008

Svalbard Voorbereiding



Durbuy, België
Temperatuur: 1 graden
Luchtdruk: 1016 hPa
Zichtbaarheid: helder, zonnig
50°21'NB-005°27'OL
Afstand afgelegd: 7,44km

Naast fitness, wandel en fiets ik nogal wat. Meestal is dat wandelen op de voetpaden en wandelwegen met weinig hoogteverschil. Op Antarctica hebben sommige hoogteverschillen en onherbergzame rotsen mij nogal verrast en om te voorkomen dat dat mij op Spitsbergen ook overkomt, ga ik de volgende maanden meer wandelingen in de Belgische Ardennen doen, waar de hoogte verschillen snel kunnen oplopen. Vandaag was zo'n dag. Ik ben naar Durbuy gereden en heb mij daar eens goed uitgeleefd op moeilijk begaanbare paden waar het hoogteverschil meer was dan de af te leggen weg (zie foto) om het zo maar eens te zeggen. Ik heb dan ook maar gebruik gemaakt om de GPS gegevens en de weersomstandigheden erbij te plakken, want het is de bedoeling dat ik dergelijke gegevens vanop Spitsbergen ook op deze blog post. Een goede oefening dus.